Kultur, æstetik og fællesskab

Fristedet

1. Det pædagogiske læringsmiljø skal understøtte, at alle børn indgår i ligeværdige og forskellige former for fællesskaber, hvor de oplever egne og andres kulturelle baggrunde, normer, traditioner og værdier.

2. Det pædagogiske læringsmiljø skal understøtte, at alle børn får mange forskellige kulturelle oplevelser, både som tilskuere og aktive deltagere, som stimulerer børnenes engagement, fantasi, kreativitet og nysgerrighed, og at børnene får erfaringer med at anvende forskellige materialer, redskaber og medier

 

Vi er meget bevidste om, at børnene får oplevelser, der styrker deres fantasi og nysgerrighed og at de lærer om vores værdier.

I Fristedet ønsker vi at give børnene mulighed for at deltage i forskellige tilbud, som f.eks. at se film, teater og høre historier.

Vi har fokus på at skabe rum for kreativitet. Vi sikrer os, at børnene præsenteres for mange forskellige materialer fx maling, ler, stof, forskellige papirtyper og farver.

Vi giver børnene mulighed for at klæde sig ud og lege teater.

Traditioner

I Fristedet følger vi alle de traditioner, der også sker på skolen, men vi har også vores egne

traditioner. Her kan bla nævnes: Halloween, julebingo, ture ud af huset f.eks. svømmehal med forskellige klassetrin.

De voksnes rolle:

De voksne går forrest, som mini - kulturformidlere. Viser engagement i både hverdagen og i de forskellige temaer vi har. Fortæller eller digter historier sammen med børnene - både fiktion og fakta.

 

Siden er sidst opdateret 10. marts 2021